23 di marzu di u 2021 Sviluppu ecunomicu
L'Organizazione Mundiale di a Pruprietà Intellettuale hà publicatu oghje un novu rapportu, dicendu chì in l'ultimi anni, l'innuvazione di a "tecnologia assistiva" per aiutà à superà l'azione umana, a visione è altri ostaculi è inconvenienti hà mostratu una "crescita à duie cifre", è a so cumbinazione cù i beni di cunsumu di ogni ghjornu hè diventata sempre più vicina.
Marco El Alamein, Direttore Generale Aggiuntu per a Pruprietà Intellettuale è l'Ecosistema di l'Innuvazione, hà dettu: "Attualmente, ci sò più di 1 miliardu di persone in u mondu chì anu bisognu di utilizà a tecnulugia assistiva. Cù a tendenza crescente di l'invecchiamentu di a pupulazione, questu numeru radduppierà in a prossima decina d'anni".
U rapportu intitulatu "WIPO 2021 Technology Trend Report: Assistive Technology" hà dettu chì da u miglioramentu cuntinuu di i prudutti esistenti à a ricerca è u sviluppu di tecnulugia d'avanguardia, l'innuvazione in u campu di a "tecnologia assistiva" pò migliurà assai a vita di e persone cun disabilità è aiutalli à agisce, cumunicà è travaglià in diversi ambienti. A cumbinazione urganica cù l'elettronica di cunsumu hè favurevule à l'ulteriore cummercializazione di sta tecnulugia.
U rapportu mostra chì trà i brevetti emessi in a prima metà di u 1998-2020, ci sò più di 130000 brevetti ligati à a tecnulugia assistiva, cumprese sedie à rotelle chì ponu esse adattate secondu diversi terreni, allarmi ambientali è dispositivi di supportu Braille. Frà questi, u numeru di dumande di brevettu per a tecnulugia assistiva emergente hà righjuntu 15592, cumpresi robot ausiliari, applicazioni per a casa intelligente, dispositivi indossabili per e persone cun disabilità visive è Smartglasses. U numeru mediu annuale di dumande di brevettu hè aumentatu di 17% trà u 2013 è u 2017.
Sicondu u rapportu, a tecnulugia ambientale è a funzione d'azione sò i dui settori d'innuvazione più attivi in a tecnulugia assistiva emergente. U tassu mediu di crescita annuale di e dumande di brevettu hè rispettivamente di 42% è 24%. A tecnulugia ambientale emergente include aiuti à a navigazione è robot ausiliari in i lochi publichi, mentre chì l'innuvazione di a tecnulugia mobile include sedie à rotelle autonome, aiuti per l'equilibriu, stampelle intelligenti, "protesi neurali" prodotte da a tecnulugia di stampa 3D, è un "esoscheletru indossabile" chì pò migliurà a forza è a mobilità.
Interazione trà l'omu è l'urdinatore
L'urganizazione di i diritti di pruprietà hà dichjaratu chì da u 2030, a tecnulugia d'interazzione trà l'omu è l'urdinatore farà più prugressu, ciò chì pò aiutà l'omu à cuntrullà megliu i dispusitivi elettronichi cumplessi cum'è l'urdinatori è i smartphones. À u listessu tempu, u cuntrollu ambientale è a tecnulugia di l'apparecchi acustici duminata da u cervellu umanu anu ancu fattu progressi significativi in l'ultimi anni, furnendu più assistenza à e persone cun prublemi d'audizione, frà i quali l'implantu cocleare più avanzatu rapprisenta guasi a metà di u numeru di dumande di brevettu in questu duminiu.
Sicondu l'OMPI, a tecnulugia chì cresce u più rapidamente in u campu di l'audizione hè l'apparecchiatura non invasiva "Bone conduction equipment", chì e dumande di brevettu annuali sò aumentate di 31%, è a so integrazione cù l'elettronica di cunsumu ordinaria è a tecnulugia medica si sta ancu rinfurzandu.
Irene Kitsara, Ufficiale d'Informazione di u Dipartimentu di l'Ecosistema di Pruprietà Intellettuale è Innuvazione di l'Organizazione di a Pruprietà Intellettuale, hà dettu: "Avà pudemu vede chì l'apparecchi acustici purtati da a testa appruvati da l'Amministrazione di l'Alimentazione è di i Medicinali di i Stati Uniti sò venduti direttamente in i magazzini generali, è sò visti cum'è un pruduttu elettronicu chì pò benefiziu e persone senza prublemi d'audizione. Per esempiu, a tecnulugia di "conduzione ossea" pò esse aduprata per l'auricolari sviluppati apposta per i corridori.
Rivuluzione Intelligente
L'urganisazioni di i diritti di pruprietà anu dichjaratu chì onde tradiziunali simili di "intelligenza" di prudutti continueranu à avanzà, cum'è i "pannolini intelligenti" è i robot d'assistenza à l'alimentazione di i zitelli, chì sò duie innovazioni pioniere in u campu di a cura persunale.
Kisala hà dettu: "A listessa tecnulugia pò ancu esse applicata à l'assistenza sanitaria digitale per aiutà à migliurà a salute di e persone. In u futuru, prudutti simili continueranu à emerge, è a cumpetizione di u mercatu diventerà più intensa. Certi prudutti di prezzu elevatu chì sò stati cunsiderati finu à avà cum'è di nicchia è scopi speciali cuminceranu ancu à calà di prezzu.
L'analisi di i dati di e dumande di brevettu da l'OMPI mostra chì a Cina, i Stati Uniti, a Germania, u Giappone è a Corea di u Sud sò e cinque fonti principali d'innuvazione in tecnulugia assistiva, è u numeru di dumande da a Cina è a Corea di u Sud hè aumentatu annu dopu annu, ciò chì hà cuminciatu à scuzzulà a pusizione dominante à longu andà di i Stati Uniti è di u Giappone in questu duminiu.
Sicondu l'OMPI, trà e dumande di brevettu in u campu di a tecnulugia assistiva emergente, l'università è l'istituzioni di ricerca publiche sò e più prominenti, rapprisentendu u 23% di i candidati, mentre chì l'inventori indipendenti sò i principali candidati di a tecnulugia assistiva tradiziunale, rapprisentendu circa u 40% di tutti i candidati, è più di un terzu di elli sò in Cina.
L'OMPI hà dichjaratu chì a pruprietà intellettuale hà prumuvutu a crescita di l'innuvazione di a tecnulugia assistiva. Attualmente, solu un decimu di e persone in u mondu anu sempre accessu à i prudutti assistivi necessarii. A cumunità internaziunale deve cuntinuà à prumove l'innuvazione glubale di a tecnulugia assistiva in u quadru di a Cunvenzione di e Nazioni Unite nantu à i Diritti di e Persone cù Disabilità è di l'OMS è prumove l'ulteriore popularizazione di sta tecnulugia per benefiziu di più persone.
À propositu di l'Organizazione Mundiale di a Pruprietà Intellettuale
L'Organizazione Mundiale di a Pruprietà Intellettuale, cù sede in Ginevra, hè un foru mundiale impurtante per a prumuzione di e pulitiche, di i servizii, di l'infurmazioni è di a cuuperazione in materia di pruprietà intellettuale. In qualità d'agenzia specializata di e Nazioni Unite, l'OMPI assiste i so 193 paesi membri à sviluppà un quadru ghjuridicu internaziunale in materia di pruprietà intellettuale chì equilibra l'interessi di tutte e parti è risponde à i bisogni di un sviluppu suciale cuntinuu. L'urganizazione furnisce servizii cummerciali ligati à l'ottenimentu di diritti di pruprietà intellettuale è à a risoluzione di e dispute in parechji paesi, è ancu prugrammi di sviluppu di capacità per aiutà i paesi in via di sviluppu à prufittà di l'usu di a pruprietà intellettuale. Inoltre, furnisce ancu accessu gratuitu à archivi esclusivi d'infurmazioni nantu à a pruprietà intellettuale.
Data di publicazione: 11 d'aostu 2023